Pravidla jízdy

 

Ctíme v klubu základní pravidla jízdy známé jako jízda ve formaci - jedna motorka vlevo a druhá vpravo, udržování krátkých rozestupů, pravidelná jízda (tady bych chtěl pozdravit všechny ocasy, co si nechávají větší odstup a pak čas od času dojíždějí, aby se „projeli“). Tohle je celkem smrt pro všechny za Vámi, pokud zrovna nesdílejí Vaši závodní náladu a tak kluci v tomhle případě buď úplně na konec kolony nebo prosím kontaktujte paní Koudelovou na čísle 534528735 z Brněnského okruhu. Pro všechny ostatní ….

 

JAK JEZDÍME

 

Jezdíme někdy pomalu, vychutnáváme krajinu, vozíme baby (snažíme se nepředvádět … aspoň někteří), jezdíme někdy celkem rychle 140 km/h a rychleji (v dešti 100-120 km/h podle hesla ZMOKNEM – USCHNEM), předjíždíme kde se dá i nedá (někteří z nás věří, že jejich kniha osudu je stejně už napsaná a tak nemá smysl něco zkoušet měnit), na křižovatkách se řadíme úplně dopředu, zastavujeme dopravu na křižovatkách (když je nás víc ať se netrháme), závodíme (probíhá testování, většinou dálnice FM-OV, kolik nám to jede a čí úprava dopadla lépe), velmi často probíhají horské prémie (v horách jedem co to jde - vychutnáváme zatáčky) atd.

Prostě se chováme jako každý normální motorkář, samozřejmě s ohledem na pravidlo radši o 5 minut později než vůbec, ale zas být poslední je na p…

 

S ohledem na výše uvedené je jedním s předpokladů přijetí do našeho klubu zvládnutí jízdy na motorce na určitém levelu dovolujícím jezdit spolu (průměrná rychlost našich výjižděk, nepočítám velké akce, tam se jezdí pomaleji, je 120 km/h). V každém případě v našem klubu, na našich vyjížďkách, akcích vítáme kohokoli, kdo propadl motorkám stejně jako my, ale je třeba zvážit svoje možnosti, protože se chceme projet a nemůžeme pořád na někoho čekat (jsme elitní klub motorkářů z Ostravska a ne motoškola). Vyjímkou je porucha, nebo nedej bože nehoda (tady ujíždějí pouze ti s ne 100% obsahem krve v krvi :o).

Na druhou stranu Vás nikoho nechceme odstrašit, jezdíme většinou v poho a vždycky je znám cíl cesty a tak pokud někdo odpadne, tak dojede na další zastávce nebo rovnou do cíle.

 

ORGANIZACE VYJÍŽĎEK

 

Vyjížďky vede většinou Prezident klubu nebo Road Captain (RC), kterého určí pro každou výjižďku zvlášť Prezident nebo klubová většina, podle toho kdo nejlépe zná okolí výjižďky.

Klíčovým pravidlem je, že všichni jsou povinni poslouchat příkazů RC pro danou výjižďku, pokud RC nezastaví, nezastavuje nikdo, každý hlídá kámoše za sebou (případný problém se hlásí troubením,  blikáním). NIKDO nesmí předjíždět RC.

Zcela zásadním zůstává, když chčijem, chčijem všichni, když berem benzín, berem všichni i když ještě máte “dost“. Dobrým pravidlem zůstává prvotní sraz na benzínce, kde si všichni dočerpají do plna, popř. přijíždějí doplněni pokud se připojují někde po cestě.  

 

Přejeme hodně šťastných kilometrů a rozumnou míru adrenalinu v krvi!